Bilgisayar  Din  Eğt Bil  Güzel Snt  İlköğretim  Özel Eğt  Sosyal Alan  Türkçe  Yabancı Dil 
Ç. Ü. Eğitim Fakültesi :: :: Ki?isel Sayfalar      
Admin Login Ana Sayfaniz Yapin! Satın Alma Login

TELEFON:
0 322 338 60 76
DAHILI:
2789-71
TEL-EV:
FAX:
0 322 338 70 76
PageRank: 740
Hesap Yönetimi

Öğr.Gör.Dr. Akın EFENDİOĞLU

BÖLÜM: İlköğretim Bölümü

ANABİLİM DALI: Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı

ÇALIŞMA ALANI:






























Çalışma Alanları


1


Eğitimde Program Geliştirme


2


İlköğretim Programları


3


Materyal Geliştirme


4


Bilgisayar Destekli Öğretim


5


Öğretim Yazılımı Geliştirme


6


Temel Bilgi Teknolojileri


7


Bilişsel Yük ve Öğrenme


8


Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi



ÖZGEÇMİŞ:


























Eğitim Durumu


Derece


Bölüm


Yıl


Doktora


Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim


2008-2012


Y. Lisans


Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi


2003-2006


Lisans


Kocaeli Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Öğretmenliği


1994-1998


Lise


Osmaniye Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Elektronik Bölümü


1991-1993





















İş Deneyimleri


Çalıştığı Kurum


Yıl


Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği A.B.D. – Öğretim Görevlisi Dr.


2001- *


Adana Akkapı Endüstri Meslek Lisesi – Bilgisayar Öğretmeni


2001-2001


Aydın Anadolu Meslek ve Kız Meslek Lisesi – Bilgisayar Öğretmeni


1998-2001


* Devam etmekte.


















Verdiği Dersler (Lisans Düzeyi)


Bilgisayar


Ölçme ve Değerlendirme


Eğitim Bilimlerine Giriş


Öğretim İlke ve Yöntemleri


Sınıf Yönetimi



YAYINLAR:
































































































SSCI - Social Science Citation Index’te Yayınlanan



1



Efendioğlu, A., & Yanpar
Yelken, T. (2013). Science teaching and technology for pre-service teachers:
Virtual simulations versus wet laboratory experiments.
Energy Education Science and Technology Part B:
Social and Educational Studies, 5
(1), 1-10.



2



Efendioğlu, A. (2012). Courseware
Development Model (CDM): The Effects of CDM on Primary School Pre-service
Teachers' Achievements and Attitudes. Computers & Education,
59(2), 687-700.



3



Efendioglu, A., &
Yelken, T. Y. (2010). Programmed instruction versus meaningful learning
theory in teaching basic structured query language (SQL) in computer lesson. Computers & Education, 55(3),
1287-1299.



4



Köseoğlu,
P., Mazman, S. G., Altun, A. & Efendioğlu, A. (2013). Learning
from Animation: Smooth Pursuits of Synaptic Transmission of an Impulse with
Contextual Cues. World Journal on
Educational Technology. 5
(2), 238-247.

 



Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan



5



Efendioğlu, A.
& Yanpar Yelken, T. (2009).
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Kanıt Temelli Öğretim. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 9
(2), 109-123.

 



6



Efendioğlu, A., Sezgin, E. (2007), E-devlet
Uygulamalarında Bilgi ve Paylaşım Güvenliği, Ç.Ü. Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, Cilt 16
(2), s.219-236.

 



Yurtdışı Kitap Bölümü Olarak Yayınlanan



7



Berkant, H.G., Efendioğlu, A. (2008). Horizons in Education. Papanikos, G.T.
& Pappas, N.C.J. (Ed.). The Effects of Computer Based Genetics Lessons On
The Academic Achievements of Eight Grade Students. 31-38.

 



Ulusal Kitap Olarak Yayınlanan



8



Efendioğlu, A., Yanpar Yelken, T. (2013). TPAB Temelli Fen ve Teknoloji Dersi İçin
Çoklu ortam Benzetimi Geliştirme ve Öğretim Sürecinde Kullanma
. In T.
Yanpar Yelken, H. Sancar Tokmak, S. Özgelen & L. İncikabı (Eds.), Fen ve
Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim
Tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.

 



Efendioğlu, A. &
Sezgin, E. (2008). Her Yönüyle
Bilgisayar Eğitimi
. Adana: Karahan Kitapevi.

 



Uluslararası Kongrelerde Bildiri Olarak Yayınlanan



9



Efendioğlu, A., Berkant, H. G., &
Çukurova, B. (2013). Using Constructivist and Collaborative Approach to
Enhance Pre-service Teachers’ Attitude Toward Computer in Computer Course:
Learning and using MS Excel Functions in Problem-based Scenarios. Procedia-Social and Behavioral Sciences,
83
, 825-830.

 



10



Efendioğlu, A. & Yanpar-Yelken, T. (2011).
Transforming Technology into Educational Practice: Content Designing Process
of Learning Objects. International Educational Technology Conference, 1208-1213. İstanbul, Turkey.

 



11



Berkant, H. G. & Efendioğlu, A. (2011).
Faculty of Education Students' Atttitudes toward Computer and Making Computer
Supported Education. International Educational Technology Conference. 543-548. Istanbul, Turkey.

 



12



Efendioğlu, A. &
Ültanır, E. (2010). An Investigation of Reliability And Item Analysis of
Exams of a Distance Education Program. 13th
International Conference “ICT in the Education of the Balkan Countries”
,
June 17 – 19, 2010, Varna, Bulgaria.

 



13



Efendioğlu, A. & Yanpar Yelken, T.
(2009). SQL Öğretiminde Programlı Öğretim Temelli Bilgisayar Yazılımı ve
Anlamlı Öğrenmeye Göre Düzenlenen Dersin Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya
İlişkin Tutuma Etkisi. III.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
, 1276-1283.
Trabzon, Turkey.

 



14



Efendioğlu, A., Sezgin, E., Berkant, H. G.
(2008). "Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenligi
Konusunda Değerlendirilmesi", II.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
, 1181-1189.
Kuşadası, Turkey.

 



Ulusal Kongrelerde Bildiri Olarak Yayınlanan



15



Berkant, H. G. & Efendioğlu,
A.
(2010). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili
Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu,
951-955. Elazığ, Turkey.

 



16



Efendioğlu, A., Berkant, H. G. & Arslantaş, Ö. (2010). John Dewey’in Türk Maarifi
Hakkında Raporu ve Türk Eğitim Sistemi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim
Kongresi,
54-60.
Balıkesir-Ayvalık, Turkey.

 



17



Efendioğlu, A. (2005), “İlköğretim Dördüncü
Sınıf Dikdörtgen Konusunun Anlamlı Öğrenme Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan
Bilgisayar Destekli Programla (ÖÖP) Öğretimi”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 362-365. Denizli, Turkey.

 










DUYURULARIM:



HER YÖNÜYLE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ KİTABI


TEST YANITLARI


 


2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı YAZ DÖNEMİ ARASINAV Sonuçlarını DOSYALARIM Bölümünden Öğrenebilirsiniz.


 


Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesi Raporuna DOSYALARIM bölümünden ulaşabilirsiniz.


 



DOSYALARIM:
Sizin için yüklediğim hiç dosyam yok. Dosya Yükle

53.jpg

Albümümden Bir Resim

DSC01345_minik
ALBÜMÜ GÖSTER
© Çukurova Üniversitesi EĞitim Fakültesi. Tüm hakları saklıdır.
Web: http://egitim.cu.edu.tr Tel: 0322 338 63 55 Faks: 0322 212 60 49